Editörden

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad indir,Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad full indir,Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad torrent indir,Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad tek link indir


Kim bilebilirdi ki Unreal Tournament 2003 için yapılan bir modun fazlasıyla başarılı olacağını ve sonra bir oyun olarak piyasaya sürüleceğini... "Make Something Unreal" yarışmasında en iyi mod olarak seçilen Red Orchestra daha sonra 2006 yılında Red Orchestra: Ostfront 41-45 olarak Steam üzerinden piyasaya sürüldü ve sonrasında ise çılgınlık başladı. Kendine has oyuncu kitlesini oluşturan oyuna yıllar boyunca Tripwire Interactive tarafından bedava eklentiler eklendi ve oyun güncel tutuldu, halen daha oyunu oynayan binlerce insan bulunuyor. Şimdi ise Tripwire Interactive, arkasına Unreal 3 grafik motorunun gücünü alarak Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad'ı piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Oyunun çıkmasına 1 ay kala bizler de oyunu deneme fırsatına erişdik ve siz okuyucularımıza bir izlenim yazmaya karar verdik. Hazırsanız 2. Dünya Savaşı'na Stalingrad Muharebesi'ne gidiyoruz.




2. Dünya Savaşı olmasaydı bu oyunda kesinlikle zombi avlardık



Oyunu (oynadığımız betayı) anlatmadan önce belirtmek istediğim noktalar var. Öncelikle oyunun ayrıntılarını incelemeye sakladığım pek fazla ayrıntıya girmeyeceğim ve yüzeysel olarak anlatacağım. Bunun haricinde oynadığımız betada oyunun tek kişilik senaryo bölümü kapalı durumdaydı, yani sizlere senaryo hakkında herhangi bir bilgi veremeyeceğim. Bu bilgilerden sonra oyunun oynanışı hakkında yavaştan yazıya girebilirim. Red Orchestra 2'nın çoklu oyunculu kısmı aynı ilk oyun gibi takımlar arası savaşı konu alıyor ve 64 kişilik sunucuları destekleyebiliyor. Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad, Stalingrad Muharebesi'ni baz aldığı için Alman (Axis) veya Rus (Allies) ordusundan birini seçiyoruz ve oyuna giriyoruz. Oyunun oynanışı ilk oyuna fazlasıyla benziyor ancak gerçekçilik açısından ilk oyuna oldukça fark atmış. Yorulunca nefes nefese kalıyoruz ve dinlenmemiz gerekiyor, artık kurşunlar tahta yüzeyleri parçalayabiliyor ve hasar verebiliyor. Vurulduğumuzda kan kaybediyoruz ve yaramızı bandajlamamız gerekiyor. Dürbünlü tüfeklerin dürbünlerinden baktığımızda diğer oyunlarda olduğu gibi tüm ekran yakınlaşmıyor sadece silahın dürbün kısmı görüntüyü yakınlaştırıyor, hayati organlarımıza gelen bir kurşun işimizi bitirebiliyor. Bu gibi pek çok gerçekçilik unsuru oyunda bulunuyor. Ayrıca oyuna bir de siper sistemi eklenmiş; siper sistemi de diğer oyunlara göre oldukça farklı, siperi FPS görümünde alıyoruz ve rahatlıkla ateş edebiliyoruz, sistem fazlasıyla güzel çalışıyor. Hatta şunu söyleyebilirim ki bir FPS oyununda gördüğüm en iyi siper sistemi bu oyunda yer alıyor. Silahların kullanımı da fazlasıyla gerçekçi, her silahın kullanımı ve tepkileri oldukça farklı, vuruş hissi de son derece başarılı. Bir silahta uzmanlaşmak istiyorsanız çok ama çok alıştırma yapmanız gerekiyor. Red Orchestra 2'nin oynanışı da çok gerçekçi olduğu için karşılaşmalar biraz yavaş gerçekleşebiliyor yani Call of Duty veya Battlefield'de olan hızlı çatışmaları bu oyundan beklemeyin. Bu oyun daha fazlasıyla strateji istiyor ve ölmemeye çalışıyorsunuz, unutmayın bir kurşun bile ölmenize yetebiliyor. Oynadığım kadarıyla çoklu oyunculu kısım oldukça zevkli, ilk oyunu yıllarca oynamış biri olaraktan söyleyebilirim ki bu oyunu ondan daha fazla oynayacağım gibi gözüküyor.




Çoklu oyunculu kısımda "Firefight" (takım savaşı), "Countdown Mode" (herkesin bir hakkı var) ve "Territory Mode" (haritadaki yerleri ele geçirme) olmak üzere 3 adet mod bulunuyor. Tüm modlar son derece eğlenceli ve oynarken sıkılmıyorsunuz. Oyun takım tabanlı olduğu için gerçek bir takım gibi hareket edince (tabii takımdaki diğer insanlar da iyiyse) oyunun tadından yenmiyor. Red Orchestra 2'de de aynı Call of Duty ve Battlefield serilerinde olduğu gibi seviye atlama sistemi bulunuyor, seviye atladıkça yeni madalyalar, silahlar ve ekipmanlar açabiliyorsunuz. Her ne kadar bu seviye atlama olağını sevmesem de artık her oyunda bulunuyor, o yüzden de yapacak birşey bulunmuyor. Betada gördüğüm eksiler ise zaman zaman sunucuların görünmemesi, oyundan atmalar ve grafik bozulmalardan ibaret. Bunlar yakın bir zamanda oyun çıkmadan düzelecektir. Oyunun tek kişilik senaryo bölümünü her ne kadar oynayamasam da en az çoklu oyunculu kısım kadar güzel olacağını tahmin ediyorum. Tripwire Interactive yememiş, içmemiş ve bu oyun üzerinde çalışmış gibi gözüküyor.




Unreal 3 motoru bu oyuna fazlasıyla yaramış, yaramasaydı şaşardım zaten



Açıkçası belirtmeliyim ki her oyunda Unreal 3 grafik motorunu görmekten fazlasıyla sıkıldım. Red Orchestra 2 de Unreal 3 grafik motoru ile geliştirilen oyunlardan bir tanesi. Ancak Tripwire Interactive motor üzerinde o kadar fazla oynamış ki oyun motorunun Unreal 3 grafik motoru olduğunu anlamıyorsunuz. Çevre grafikleri, patlamalar, duman efektleri, fizikler ve askerlerin silahlı çatışmalarda parçalanmaları muhteşem gözüküyorlar ve sizi savaşın içine sokuyorlar. Evet, askerler bombalı saldırılarda parçalara ayrılabiliyor, kolları veya bacakları kopabiliyor. Bu da savaşın ne kadar kötü bir şey olduğunu gözler önüne seriyor. Modellemeler ve animasyonlar da göz dolduruyor, askerlerin hareket edişleri ve ölünce düşüşleri son derece gerçekçi bir şekilde hazırlanmış. Tabii beta olduğu için grafiklerde zaman zaman bozulmalar da yaşanabiliyor. Uzun lafın kısası grafikler son derece başarılı, beta olduğu halde bu grafiklere rağmen oyun fazlasıyla iyi de çalışıyor. Optimizasyon konusunda da Tripwire Interactive iyi iş çıkarmış, bir tebriği hak ediyorlar.




Ses ve müziklere de kısaca değineyim. Kısaca diyorum çünkü daha önceden de belirttiğim gibi oyunun senaryo bölümünü oynamadığım için müzikler konusunda pek yorum yapamayacağım ancak menüde çalan oyunun tema müziği son derece atmosferik bir şekilde bestelenmiş, 2. Dünya Savaşı'nın atmosferine sizi sokuyor. Bunun haricinde zaman zaman oyun arasında da müzikler çalıyor, bunlar da son derece güzel. Ses efektlerini ve seslendirmeleri de çok beğendim. Tüm silahların sesleri oldukça gerçekçi ve gerçeklerinden birebir olarak alınarak oyuna aktarılmış. Eğer iyi bir sisteminiz varsa oturma odanızı bir savaş cephesine rahatlıkla çevirebilirsiniz. Bunların haricinde savaş esnasında askerler rastgele duruma göre tepkiler verebiliyor. Mesela yaralandıysanız "doktor" diye bağırabiliyor veya bir düşman askerini saklanırken görürseniz "düşman saklanıyor" gibisinden tepkiler verebiliyor. Bu da hem takım oyununu tetikliyor hem de size gerçekten de savaştaymışsınız hissini veriyor.




6.88 GB

İşletim Sistemi: Windows XP SP2, Vista, Windows 7
İşlemci: Dual Core 2.3 GHz 
RAM: 2 GB
HDD: 8 GB
Ekran Kartı: 256 MB / shader model 3
DirectX: Version 9.0c

http://tik.tl/y2Ntm




Bilgi

Sitemiz 5651 Sayılı Yasada Tanımlanan Kurallara Uymaktadır Ve Ekle-Kaldır Prensibini Öne Sürmektedir.Haklarının Yendiğini Düşünen Hak Sahipleri azmucahitoglu@mynet.com Mail Adresini Kullanarak Yönetici İle İletişime Geçebilirler !